جواب درس چهارم فارسی اول ابتدایی

در این نوشته جدیدترین گام به گام درس چهارم فارسی اول دبستان با موضوع ««توت، تاب»» قرار گرفته‌ است که شامل روش های ایجاد انگیزه، جواب ببین و بگو، گوش کن و بگو، بگرد و پیدا کن، به دوستانت بگو، نمایش و کتاب خوانی می‌باشد. در ادامه با ما از بخش مطالب درسی پایه‌ اول ابتدایی همراه باشید.

ایجاد انگیزه درس چهارم فارسی اول بخش توت

انواع روش‌های ایجاد انگیزه و آمادگی ذهنی برای تدریس نشانه او

روش اول:

دانش آموزان می‌توانند اسباب بازی‌هایی که نشانه‌ی او دارند را به کلاس بیاورند مانند سوت و توپ


روش دوم:

برای تدریس این نشانه می‌توانیم دانش آموزان را به حیاط ببریم، آن‌ها را به صف و شکل قطار کنیم و شعر قطار را بخوانیم و حرکت کنیم. در این شعر سعی شده از کلماتی استفاده شود که نشانه‌ی او دارند.

او او او قطار اومد دوباره

قطار چقدر دود داره

اون بار گردو داره

کمی خرمالو داره

توت داره، انگور داره

سوت میزنه او او

برین کنار هو هو

ایجاد انگیزه درس چهارم فارسی اول بخش تاب

انواع روش‌های ایجاد انگیزه و آمادگی ذهنی برای تدریس نشانه ت

روش اول:

در صورت مساعد بودن آب و هوا می‌توانید دانش آموزان را به بوستان ببرید تا تاب بازی کنند و شعر زیر را بخوانند.

تاب تاب همبازی

خدا جونم چه نازی

دلم می‌خواد تو بازی

به من نگاه بندازی

بهم بگی خدایا

یواشکی یه رازی

تاب تاب تاب بازی

خدا من رو نندازی

می‌خوام پناهم باشی

تا آخر این بازی

در غیر این صورت می‌توانید از بچه‌ها سوال کنید که آیا تا به حال به پارک رفته‌اند؟با چه وسایلی بازی کرده‌اند؟آیا سوار تاب شده‌اند؟و درمورد خاطرات آن‌ها گفت و گو کنید تا آمادگی ذهنی پیدا کنند.


روش دوم:

دانش آموزان ساعت مچی کاغذی یا واقعی به دست ببندند و به صدای آخر دست و ساعت اشاره کنید.

ایجاد انگیزه درس چهارم فارسی اول بخش تاب

جواب ببین و بگو صفحه ۳۹ فارسی اول

ببین و بگو
جواب ببین و بگو صفحه ۳۹ فارسی اول

پاسخ: دانش‌آموزان به کمک معلم در حياط مدرسه نرمش می‌کنند.

جواب ببین و بگو صفحه ۳۹ فارسی اول

پاسخ: سپس بانظم می‌روند و وسایل ورزشی را از معلم خود تحویل می‌گیرند.

جواب ببین و بگو صفحه ۳۹ فارسی اول

پاسخ: دانش آموزان در حياط مشغول بازی‌های مختلفی مثل توپ بازی و طناب بازی هستند.

جواب ببین و بگو صفحه ۳۹ فارسی اول

پاسخ: دانش آموزان پس از بازی، دست‌های خود را با آب و مايع دستشويی می‌شويند.

جواب گوش کن و بگو صفحه ۳۹ فارسی اول

گوش کن و بگو

چند كلمه بگو كه صداى (او) داشته باشد.

پاسخ: توت، انگور، هلو، آلو

در درس چه چیزهایى را دیدى كه صداى (ت)داشت؟

پاسخ: تاب، سوت، توپ، دست

جواب به دوستانت بگو صفحه ۳۹ فارسی اول

به دوستانت بگو

چه بازی‌هایى را دوست دارى؟

پاسخ:قایم باشک، تاب بازی، توپ بازی، طناب بازی

قبل از خوردن میوه چه کارهایی انجام می‌دهی؟

پاسخ: اول دست‌ها را با آب و مایع می‌شوییم.

جواب بگرد و پیدا کن صفحه ۳۹ فارسی اول

بگرد و پیدا کن

دو نوع میوه را كه در آن‌ها صداى (او) باشد.

پاسخ:

جواب بگرد و پیدا کن صفحه ۳۹ فارسی اول

چهار كلمه را كه در آن‌ها صداى (ت) باشد.

پاسخ:

جواب بگرد و پیدا کن صفحه ۳۹ فارسی اول

نمایش صفحه ۳۹ فارسی اول

نمایش

معلم به طور تصادفى یک نفر را انتخاب می‌كند و از او می‌خواهد دو ورزش را به دلخواه اجرا كند و دانش آموزان دیگر حدس بزنند و نام آن‌ها را بگویند.

پاسخ: بر عهده‌ی دانش آموز

جواب کتاب خوانی صفحه ۳۹ فارسی اول

کتاب خوانی

داستانی را كه شنیده‌اى، تعریف كن.

پاسخ:

قصه دست‌های کثیف و میوه‌های خوشمزه

یکی بود یکی نبود، زیر گنبد کبود، پسری به نام علی بود. علی پسر بازیگوشی بود و عاشق این بود که توپش را بردارد و در حیاط خانه‌شان بازی کند. یک روز علی با توپش آن‌قدر بازی کرد که دست‌هایش پر از خاک شدند. بعد از بازی، مادرش صدای علی را زد و گفت: «علی جان، بیا میوه بخور.»

علی بدون اینکه دست‌هایش را بشوید، به سمت سبد میوه‌ها رفت و یک سیب بزرگ برداشت. گاز بزرگی از سیب زد و بعد از چند لحظه شروع کرد به سرفه کردن. مادرش با تعجب پرسید: «علی جان، چه شده؟»

علی گفت: «گلوم می‌خاره و سرفه می‌کنم.»

مادر علی لبخندی زد و گفت: «علی جان، قبل از خوردن میوه باید دست‌هایت را خوب بشویی. وقتی با دست‌های کثیف میوه می‌خوری، میکروب‌ها وارد بدنت می‌شوند و تو مریض می‌شوی.»

علی کمی فکر کرد و به حرف‌های مادرش گوش داد. او رفت و دست‌هایش را با آب و صابون خوب شست. بعد از اینکه دست‌هایش تمیز شد، دوباره به سمت سبد میوه‌ها رفت و این بار با خیال راحت یک سیب برداشت و با لذت خورد.

از آن روز به بعد، علی همیشه قبل از خوردن غذا یا میوه، دست‌هایش را خوب می‌شست. او فهمیده بود که شستن دست‌ها برای سلامتی خیلی مهم است.

پایان

سخن پایانی

اگر سوالی درباره‌ی درس۴ فارسی پایه اول دبستان با موضوع درس ««توت، تاب»» دارید می‌توانید در بخش نظرات بپرسید تا تیم معلمان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند.

جواب درس سوم فارسی اول
جواب درس پنجم فارسی اول
📝 نمونه سوالات پایه اول ابتدایی

توجه: دانش‌آموزان عزیز شما می‌توانید برای دسترسی آسان‌تر به مطالب درسی عبارت «سوییتی بلاگ» را در انتهای مطلب مورد نظر خود سرچ(جست و جو) کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *