سوالات درس چهاردهم مطالعات اجتماعی ششم برنامه ریزی برای اوقات فراغت
در این نوشته جدیدترین سوالات با جواب درس ۱۴ مطالعات اجتماعی ششم دبستان با موضوع درس «برنامه ریزی برای اوقات فراغت» قرار گرفته است که شامل سولات پاسخ کوتاه، تشریحی و جای خالی میباشد. در ادامه با ما از بخش سوالات درس به درس همراه باشید.
۱- اوقات فراغت را تعریف کنید؟
پاسخ: انسانها، اغلب اوقات خود را برای انجام کار یا تحصیل یا وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند صرف میکنند، به اوقاتی که فرد از این امور فارغ یا آسوده است، اوقات فراغت میگویند.
۲- فراغت چگونه زمانی است و معمولا چگونه سپری میشود؟
پاسخ: فراغت زمانی است که پس از انجام کار یا تکالیف درسی، فرصت پیدا میکنیم تا به فعالیتهای دلخواه خودمان مانند کارهای هنری، ورزش و بازی و سرگرمیهای مفید یا آموختن مهارتهای مختلف بپردازیم.
۳- چه زمانهایی برای انجام فعالیتهای دلخواه دانش آموزان مناسب است؟
پاسخ: برای دانش آموزان، روزهای تعطیل و همچنین تعطیلات تابستان فرصت خوبی برای انجام فعالیتهای دلخواه است. برای استفاده از اوقات فراغت باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم تا بتوانیم بهترین و مفیدترین استفاده را از این اوقات ببریم.
۴- چند راه استفاده از اوقات فراغت را نام ببرید؟
پاسخ: شرکت در مجالس مذهبی – حضور در مشارکتهای اجتماعی – پرداختن به هنر و سر گرمی – رفتن به مسافرت (سیر و سفر) – مطالعه و مهارت آموزی – بازی و ورزش
۵- چند نمونه از کارهایی را که در اوقات فراغت به تنهایی میتوانید انجام دهید بنویسید؟
پاسخ: مطالعه یا حل کردن جدول، ساختن کاردستی، پرورش حیوانات یا جمع آوری مجموعههای سنگ و تمبر
۶- چند نمونه از کارهایی را که در اوقات فراغت بهتر است به صورت گروهی انجام دهید بنویسید؟
پاسخ: سفرهای زیارتی یا دیدار اقوام یا رفتن به گردشگاهها را بهتر است همراه خانواده یا دوستان انجام دهیم.
۷- منظور از در نظر گرفتن شرایط و امکانات برای پر کردن اوقات فراغت چیست؟
پاسخ: ممکن است در محل زندگی ما برخی از امکانات وجود نداشته باشد یا پول کافی برای دسترسی به آنها نداشته باشیم. در این صورت بهتر است از روشهای دیگر که با امکانات و هزینهی کمتری قابل انجام است، استفاده کنیم.
۸- چند نمونه از روشهای پر کردن اوقات فراغت در گذشته را بنویسید؟
پاسخ: شرکت در مراسم و جشنها، شرکت در مسابقات زور آزمایی و تیراندازی، مجالس نقالی و بازیهای گروهی
۹- چند بازی قدیمی را که از گذشته تاکنون در نواحی مختلف ایران رایج بودهاند را نام ببرید؟
پاسخ: قایم باشک (قایم موشک)، نون بیار کباب ببر، عمو زنجیر باف، الک و دولک، باد بادک بازی و طناب بازی.
۱۰- تعدادی از مکانهاى عمومى گذران اوقات فراغت را بنویسید؟
پاسخ: کتابخانههای عمومی – سالنهای تئاتر و سینما – نمایشگاهها – بوستانها (پارکها) – مجموعههای شهر بازی – اردوگاهها – مجتمعهای فرهنگی، هنری و …
۱۱- چند مورد از رفتارهای مناسب هنگام حضور در ورزشگاهها را بنویسید.
پاسخ:
برای تهیهی بلیت، نوبت را در صف رعایت کنیم.
از مسخره کردن یک تیم یا هواداران آن خودداری کنیم و فقط تیم مورد علاقهمان را تشویق کنیم.
از اموال عمومی حفاظت کنیم.
با نظم و آرامش به سالنها وارد یا خارج شویم.
با انتظامات یا کارکنان ورزشگاه همکاری کنیم و …
۱۲- چند مورد از رفتارهای مناسب هنگام حضور در بوستانها (پارکها) را بنویسید؟
پاسخ:
روی چمنها راه نرویم و فقط از پیاده روها استفاده کنیم.
گلها را نچینیم.
زبالهها را در سطلهای مخصوص بریزیم و …
۱۳- برخی از مؤسسات و سازمانهایی که در امور اوقات فراغت فعالیت میکنند را نام ببرید؟
پاسخ:
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
سازمان دانش آموزی
سازمان فرهنگی هنری شهرداری
سازمان تربیت بدنی
سازمان آموزش فنی و حرفه ای
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و …
سخن پایانی
اگر سوالی درباره سوالات درس چهاردهم مطالعات اجتماعی ششم دبستان با موضوع درس ««برنامه ریزی برای اوقات فراغت»» دارید آن را از قسمت نظرات بپرسید. تیم معلمان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی میکنند.
✅ سوالات درس سیزدهم مطالعات اجتماعی ششم
✅ سوالات درس پانزدهم مطالعات اجتماعی ششم
📝 جواب درس چهاردهم مطالعات اجتماعی ششم
📝 نمونه سوالات ماهانه پایه ششم ابتدایی
توجه: دانشآموزان عزیز شما میتوانید برای دسترسی آسانتر به مطالب درسی عبارت «سوییتی بلاگ» را درانتهای مطلب مورد نظر خود سرچ(جست و جو) کنید.
نظرات کاربران