جواب درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم
در این نوشته جدیدترین گام به گام درس ۱۳ تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با موضوع درس«لی لی حوضک» قرار گرفتهاست که شامل گفت و گو کنید و فعالیت در خانه میباشد. در ادامه با ما از بخش مطالب درسی پایه ششم ابتدایی همراه باشید.
جواب گفت و گو کنید صفحه ۶۸ و ۶۹ تفکر و پژوهش ششم
پس از نمایش فیلم دربارهی این پرسشها گفتوگو کنید.
– در این فیلم چه دیدید؟ (در پاسخ به این پرسش دربارهی ویژگیهای شخصیتی حیوانات، روند وقایع، تغییرات، نمادها، جزئیات صحنههای فیلم گفتوگو کنید.)
پاسخ:
خلاصه داستان به این صورت است که مرغ و خروس صاحب یک جوجه میشوند. جوجه هنگام بازی، به دلیل بیتجربگی و پرت شدن حواسش به ماهیها، داخل حوض پر از آب میافتد. مرغ و خروس برای نجات جان او بلافاصله دست به کار میشوند و از حیوانات دیگر جنگل کمک میخواهند، اما حیوانات جنگل به درخواستهای مرغ و خروس بیتوجهی میکنند و تنها به مشکلات خود فکر میکنند.

پس از نگرانیها و ناامیدیهای فراوان مرغ و خروس، امید نجات میرسد. بز، برخلاف دیگر حیوانات، احساس مسئولیت میکند و سعی میکند دیگر حیوانات را برای نجات جوجه متقاعد کند. حیوانات جنگل به صحبتهای بز گوش میدهند و با همکاری لاکپشت، کرم و پروانه، قایقی از حیوانات میسازند تا جوجه را از حوض بیرون بیاورند. نقش بز به عنوان ناجی داستان میتواند اشارهای به بز کوهی به عنوان نماد ایران باستان باشد.
– رفتار هر یک از حیوانات در موقع شنیدن درخواست کمک خروس چه بود؟
پاسخ: توجهی به خواسته او نمی کردند، از کنارش میگذشتند.
– بز چگونه روی بقیهی حیوانات اثر گذاشت؟ چگونه باعث تغییر هر کدام از حیوانات شد؟
– چرا کمک خواستن خروس تأثیری در حیوانات نداشت؟
پاسخ: بز با متانت و آرامش درخواست خود را مطرح کرد تا حیوانات را متحد کند، اما خروس به دلیل ترس و دلهرهای که در دلش بخاطر در خطر بودن فرزندش داشت، نتوانسته بود خواسته خود را به خوبی به دیگر حیوانات منتقل کند.
– رفتارهای هر یک از حیوانات این داستان شما را به یاد چه رفتارهایی از مردم میاندازد؟
پاسخ: اتحاد، همفکری، مشورت، دستگیری و در نهایت رسیدن به هدف مورد نظر
جواب فعالیت در خانه صفحه ۶۹ تفکر و پژوهش ششم
هرکس معیارهایی دارد و در هر موقعیت بر اساس معیارهای خود، رفتار میکند و دربارهی رفتار خود و دیگران قضاوت میکند. معیارهای هرکس از منابع معتبر یا غیرمعتبر کسب میشود؛ این منابع شامل افراد مانند اعضای خانواده، همسالان، معلّمان، صاحبنظران و …، و رسانهها مانند کتابها، صدا و سیما، روزنامهها، شبکههای مجازی و … است. این منابع از اعتبار یکسان برخوردار نیستند. با گفت و گو با اعضای خانواده بنویسید شما معیارهای خود را چگونه کسب کردهاید؟ چقدر به اعتبار آنها اطمینان دارید؟
پاسخ:
ما بیشتر معیارهای زندگی خود یا در درجه نخست از شناخت خود از خداوند به دست آوردهایم. سپس با قرار گرفتن در محیطهای خانوادگی و آموزشها تربیت هایی که توسط پدر و مادر خود به دست آوردهایم. سپس با قدم نهادن در راه مدرسه، از معلمین خود آموختهایم.
سخن پایانی
اگر سوالی دربارهی درس سیزدهم تفکر و پژوهش ششم دبستان با موضوع درس««لی لی حوضک»» دارید میتوانید در بخش نظرات بپرسید تا تیم معلمان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند.
✅ جواب درس از کجا بدانم تفکر و پژوهش ششم
✅ جواب درس آخر خط تفکر و پژوهش ششم
📝 سوالات درس لی لی حوضک تفکر و پژوهش ششم
📝 نمونه سوالات پایه ششم ابتدایی
توجه: دانشآموزان عزیز شما میتوانید برای دسترسی آسانتر به مطالب درسی عبارت «سوییتی بلاگ» را در انتهای مطلب مورد نظر خود سرچ(جست و جو) کنید.
نظرات کاربران