جواب درس سوم زبان هشتم + ویدیو
در این نوشته جدیدترین گام به گام درس ۳ زبان انگلیسی هشتم متوسطه اول به همراه معنی و تلفظ با موضوع «My Abilities» قرار گرفته است که شامل جواب صفحات ۲۶ تا ۳۳ کتاب درسی میباشد. در ادامه با ما از بخش پاسخ سوالات زبان هشتم همراه باشید.
آموزش ویدیویی درس سوم زبان انگلیسی هشتم
معنی صفحه ۲۶ زبان انگلیسی هشتم
Conversation – گفتگو
.Listen to the students talking about their abilities
گوش کنید به دانش آموزانی که دارند صحبت میکنند درباره تواناییهایشان.
Elham: Wow! Your drawing is very good
واو! یور دراویینگ ایز وری گود.
وای! نقاشی شما بسیار خوب است.
?Sara: Thanks. Can you draw
تنکس. کن یو درا؟
ممنون. میتوانی نقاشی بکشی؟
Elham: No, I’m not good at drawing. But I can take good photos
نو، آیام نات گود ات دراویینگ. بات آی کن تیک گود فوتوز.
نه ، من در طراحی خوب نیستم. اما میتوانم عکسهای خوبی بگیرم.
?Sara: Really? Can I see your photos
ریلی؟ کن آی سی یور فوتوز؟
واقعاً؟ آیا میتوانم عکسهای شما را ببینم؟
Elham: Why not? Come to my house this afternoon
وای نات؟ کام تو مای هاوس دیس افترنون.
چرا که نه؟ امروز بعد از ظهر به خانه من بیا.
?Sara: Oh, I can’t make it today. How about Thursday afternoon
اوه، آی کنت میک ایت تودِی. هاو اباوت ثَرس دی افترنون؟
اوه ، امروز نمیتوانم از پس آن برسم. پنجشنبه بعد از ظهر چطور؟
Elham: That’s fine. You can bring your drawing book, too
دَتس فاین. یو کن بریگ یور دراویگ بوک، تو.
خوبه. میتوانید کتاب نقاشی خود را نیز بیاورید.
Sara: Sure
شور.
حتما
معنی صفحه ۲۷ زبان انگلیسی هشتم
Practice 1: Talking about Abilities (1)
تمرین ۱ صحبت کردن درباره تواناییها ۱
Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
گوش کنید به مثالها سپس بپرسید و جواب دهید با یک دوست
| Yes, I am./ No, I’m not یِس، آی آم. / نو، آیام نات. بله هستم/ خیر نیستم | ?Are you good at drawing آر یو گود ات دراویینگ؟ آیا در طراحی کردن خوب هستی؟ |
| Yes, she is./ No, she isn’t یِس، شی ایز. / نو، شی ایزنت. بله او هست/ خیر او نیست | ?Is she good at cooking ایز شی گود ات کُکینگ؟ آیا او در آشپزی کردن خوب است؟ |
| Yes, he is./ No, he isn’t یِس، هی ایز. / نو، هی ایزنت. بله او هست/خیر او نیست | ?Is he good at playing football ایز هی گود ات پلیینگ فوتبال؟ آیا او در فوتبال بازی کردن خوب است؟ |
| Yes, we are./ No, we aren’t یِس، وی آر. / نو، وی آرنت. بله ما هستیم/خیر ما نیستیم | ?Are you good at searching the Web آر یو گود ات سرچینگ دِ وب؟ آیا تو در جستجو در وب خوب هستی؟ |
| Yes, they are./ No, they aren’t یِس، دِی آر. / نو، دِی آرنت. بله آنها هستند/خیر آنها نیستند. | ?Are they good at swimming آر دِی گود ات سویمینگ؟ آیا آنها در شنا کردن خوب هستند؟ |
Practice 2: Talking about Daily Abilities (2)
تمرین ۲ صحبت کردن درباره تواناییها ۲
Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
گوش کنید به مثالها سپس بپرسید و جواب دهید با یک دوست
| Yes, I can./ No, I can’t یِس، آی کن. / نو، آی کنت. بله من میتوانم/ نه من نمیتوانم. | ?Can you make a cake کن یو میک اِ کیک؟ میتونی یک کیک بپزی؟ |
| Yes, she can./ No, she can’t یِس، شی کن. / نو، شی کنت. بله او میتواند/خیر او نمیتواند. | ?Can she search the Web کن شی سرچ دِ وب؟ آيا او میتواند در وب جستجو کند؟ |
| Yes, he can./ No, he can’t یِس، هی کن. / نو، هی کنت. بله او میتواند/خیر او نمیتواند. | ?Can he do a puzzle کن هی دو آ پَزل؟ آیا او میتواند یک پازل را حل کند؟ |
| Yes, we can./ No, we can’t یِس، وی کن. / نو، وی کنت. بله ما میتوانیم/خیر ما نمیتوانیم. | ?Can you ride a bicycle کن یو راید اِ بایسیکِل؟ آیا تو میتوانی دوچرخه سواری کنی؟ |
| Yes, they can./ No, they can’t یِس، دِی کن. / نو، دِی کنت. بله آنها میتوانند/خیر آنها نمیتوانند. | ?Can they play basketball کن دِی پلی بسکتبال؟ آیا آنها میتوانند بسکتبال بازی کنند؟ |
Practice 1: Talking about Abilities (3)
تمرین ۳ صحبت کردن درباره تواناییها ۳
Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
گوش کنید به مثالها سپس بپرسید و جواب دهید با یک دوست
| All students can آل استیودنتز کن. همهی دانشآموزان میتوانند. | ?Who can work with a computer هو کن ورک وید اِ کمپیوتر؟ کی میتواند با یک کامپیوتر کار کند؟ |
| Ali can play tennis well علی کن پلی تِنیس ول. علی میتواند تنیس بازی کند. | ?Who can play tennis هو کن پلی تِنیس؟ کی میتواند تنیس بازی کند؟ |
| Parham can, but not very well پرهام کن، بات نات وِری ول. پرهام میتواند. ولی خیلی خوب نه. | ?Who can draw هو کن درا؟ کی میتواند طراحی کند؟ |
| Marjan and Leila can مرجان اند لیلا کن. مرجان و لیلا میتوانند. | ?Who can take photos هو کن تِیک فوتوز؟ کی میتواند عکس بگیره؟ |
| Me می من | ?Who is good at telling stories هو ایز گود ات تلینگ استوریز؟ کی در داستان تعریف کردن خوب است؟ |
معنی کلمات صفحه ۲۸ زبان انگلیسی هشتم
draw: طراحی (نقاشی) – درا
cook: آشپزی کردن – کوک
take photos: عکس گرفتن – تِیک فوتوز
search the Web: جستجو در شبکه – سرج دِ وب
swim: شنا کردن – سوییم
ride a bicycle: دوچرخه سواری کردن – راید اِ بایسیکِل
do a puzzle: پازل حل کردن – دو اِ پازل
play football: فوتبال بازی کردن – پلی فوتبال
معنی صفحه ۲۹ زبان انگلیسی هشتم
Spelling and Pronunciation – املا و تلفظ
Listen to the conversation between the teacher and the students in the English class
به مکالمه بین معلم و دانش آموزان گوش دهید در کلاس انگلیسی
Student 1: Excuse me, I have a question
اکسیوز می، آی هَوِ آ کوئِسچِن
ببخشید ، من یک سوال دارم.
?Teacher: Yes
یِس؟
بله؟
?’Student 1: How do you say O-O in the words ‘football’ and ‘afternoon
هاو دو یو سی او-او این دِ وُردز «فوتبال» و «افترنون»؟
چگونه O-O را در کلمات “فوتبال” و “بعد از ظهر” میگویید؟
Teacher:’ Say double O. Well, the sound is short in ‘football’ and long in ‘afternoon
سِی دابِل او. وِل، دِ سَوند ایز شُرت این «فوتبال» و لانگ این «افترنون.
بگو دو برابر O. خوب ، صدا در “فوتبال” کوتاه است و در “بعد از ظهر” طولانی است.
Student 1: Thank you
تَنک یو
ممنون
?Student 2: Excuse me, I have a question, too. We write P-L-A-Y but we say ‘play’∗, why
اکسیوز می، آی هَوِ اِ کوئِسچِن، تو. وی رایت پی-اِل-اِی بات وی سِی «پلی»، وای؟
ببخشید ، من هم یک سوال دارم. ما P-L-A-Y مینویسیم اما میگوییم “play” ، چرا؟
!’Teacher: Well, that’s ‘play’. There’s no / e / between P and L, ‘play
ول، دَتْز «پلی». دِرِز نُو /ای/ بیتوین پی و ال، «پلی»
خوب ، این “play” است. و هیج / e / بین P و L در ‘play’ وجود ندارد
?’Student 2: Thanks. And how do you say S-W in ‘swimming
تَنکس. اند هاو دو یو سی اِس-دابِل یو این «سوئیمینگ»؟
متشکرم و چگونه S-W را در “شنا” میگویید؟
’Teacher: Swimming’. Say ‘swimming
سوئیمینگ. سی «سوئیمینگ».
Swimming بگویید ‘swimming’.
Find, say and write 5 more words with ‘oo’ in this lesson.
پیدا کنید و بگویید و بنویسید ۵ کلمه دیگر با oo در این درس.
جواب صفحه ۳۰ زبان انگلیسی هشتم
Listening and Writing گوش دادن و نوشتن
Listen to the conversations and fill out the table below
به مکالمهها گوش کنید و جدول زیر را پر کنید.

جواب صفحه ۳۱ زبان انگلیسی هشتم
Reading, Speaking and Writing – خواندن، صحبت کردن و نوشتن
Group Work – کار گروهی
Find classmates with the following abilities and fill out the table below. Add two more abilities. Use these model questions
همکلاسیهایی پیدا کنید با تواناییهای زیر و جدول زیر را پر کنید. دو توانایی دیگر اضافه کنید. این مدل سوالات را به کار ببرید.
:Model
? Can you ride a bicycle
آیا میتوانید دوچرخه سواری کنید؟
? Who can ride a bicycle
چه کسی میتواند دوچرخه سواری کند؟
? Are you good at riding a bicycle
آیا در دوچرخه سواری مهارت دارید؟
?Who is good at riding a bicycle
چه کسی در دوچرخه سواری مهارت دارد؟
| Your Classmate’s Name | Ability |
| Ahmad | ride a bicycle راید اِ بایسیکل دوچرخه سواری |
| Reza | use a computer یوز ا کامپیوتر استفاده یک کامپیوتر |
| Taha | take photos تیک فوتوز عکس گرفتن |
| Alireza | draw درا طراحی |
| Hadi | swim سوییم شنا کردن |
| Abolfazl | speak English اسپیک انگلیش انگلیسی صحبت کردن |
جواب صفحه ۳۲ زبان انگلیسی هشتم
Role Play – ایفای نقش
Pair Work کاردو نفری
:Student A
.You are an interviewer. Look at the questions on card A and ask your classmate the questions
دانش آموز A:
شما مصاحبه گر هستید. به سوالات موجود در کارت A نگاه کنید و سوالات را از همکلاسی خود بپرسید
Student B:
Imagine you are a famous person. Complete the information on card B and answer the interviewer’s questions.
دانش آموز B:
تصور کنید شما یک فرد مشهور هستید. اطلاعات کارت B را کامل کنید و به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید.
.Then change roles
سپس نقشها را عوض کنید
| Student A Card ? What’s your name, please اسم شما چیست،لطفا؟ ? How old are you چند سالته؟ ?What’s your job شغلت چیست؟ ?What’s your nationality ملیتت چیست؟ ?What city are you from اهل کدام شهر هستی؟ ?What’s it like آن(شهر) چه جور جایی است؟ ? What’s your favorite food غذای مورد علاقه شما چیست؟ ? What sports can you do / play چه ورزشهایی را شما میتوانید انجام دهید / بازی کنید؟ |
جواب صفحه ۳۳ زبان انگلیسی هشتم

جواب صفحه ۳۳ زبان انگلیسی هشتم
Ability: توانایی
drawing: نقاشی
cooking: پخت و پز
swimming: شنا کردن
search: جستجو کردن
make a cake: درست کردن کیک
bicycle: دوچرخه
puzzle: معما
tell: گفتن
search the Web: جستجو در وب
take photos: عکس گرفتن
ride a bicycle: دوچرخه سواری
play football: فوتبال بازی کردن
between: بین
How: چطور
short: کوتاه
long: بلند
Use: استفاده کردن
Imagine: تصور کردن
famous: مشهور
interviewer: مصاحبه کننده
information: اطلاعات
سخن پایانی
اگر سوالی دربارهی جواب درس سوم زبان انگلیسی پایه هشتم متوسطهی اول با موضوع درس ««My Abilities»» دارید میتوانید در بخش نظرات بپرسید تا تیم معلمان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند.
✅ جواب درس دوم زبان هشتم
✅ جواب درس چهارم زبان هشتم
📝 نمونه سوال درس سوم زبان هشتم
📝 جواب درس سوم کتاب کار زبان هشتم
📝 نمونه سوالات پایه هشتم متوسطهی اول
توجه: دانشآموزان عزیز شما میتوانید برای دسترسی آسانتر به مطالب درسی عبارت «سوییتی بلاگ» را در انتهای مطلب مورد نظر خود سرچ(جست و جو) کنید.
نظرات کاربران