جواب درس ماه بود و روباه تفکر و پژوهش ششم
در این نوشته جدیدترین گام به گام درس ۵ تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با موضوع درس«ماه بود و روباه» قرار گرفتهاست که شامل گفت و گو کنید صفحه ۲۹ میباشد. در ادامه با ما از بخش مطالب درسی پایه ششم ابتدایی همراه باشید.
جواب گفت و گو کنید صفحه ۳۰ تفکر و پژوهش ششم

🔶 بعد از شنیدن داستان یا نمایش فیلم راجع به موارد زیر گفت و گو کنید.
موضوع کلی و پیام داستان چه بود؟
پاسخ: نتیجه هر فکری عمل به آن است.
چه سبب شد روباه به فکر مالکیت ماه بیفتد؟
پاسخ: علاقه روباه به ماه و زیبایی و نور آن.
چرا تلاشهای روباه برای راضی کردن کردن ماه به نتیجه نمیرسید؟
پاسخ: چون ماه خود را متعلق به همه میدانست و خواست او این بود که در آسمان بدرخشد.
چرا نویسندهی داستان این شخصیتها را انتخاب کرده است؟ (مثلا به جای روباه چرا خرس، فیل، یا هر حیوان دیگری انتخاب نشده است؟)
پاسخ: زیرا روباه مکار است و ماه هم دست نیافتنی است.
۵- به نظر شما از نتیجهی این فعالیت برای زندگی چه استفادهای میتوان کرد؟
پاسخ: در زندگی هیچگاه نباید طمع کنیم و هیچوقت نباید خودخواه باشیم و فقط به خواستههای خود توجه داشته باشیم بلکه باید خواستههای دیگران را نیز درک کنیم و به آنها احترام بگذاریم.
سخن پایانی
اگر سوالی دربارهی درس پنجم تفکر و پژوهش ششم دبستان با موضوع درس««ماه بود و روباه»» دارید میتوانید در بخش نظرات بپرسید تا تیم معلمان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند.
✅ جواب درس آقکند تفکر و پژوهش ششم
✅ جواب درس نارنجیپوش امانتدار تفکر و پژوهش ششم
📝 سوالات درس ماه بود و روباه تفکر و پژوهش ششم
📝 نمونه سوالات پایه ششم ابتدایی
توجه: دانشآموزان عزیز شما میتوانید برای دسترسی آسانتر به مطالب درسی عبارت «سوییتی بلاگ» را در انتهای مطلب مورد نظر خود سرچ(جست و جو) کنید.
نظرات کاربران